آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت پنجم

Anabin

تا اینجا تو ۴ قسمت مهاجرت به آلمان، خیلی جاها در مورد مدرک دانشگاهی و معتبر بودنش گفتم. حالا بریم سراغ اینکه چطور می‌شه اعتبار مدرک دانشگاهی رو بررسی کرد.

یه سایتی وجود داره به اسم آنابین. که البته در چک‌لیست سفارت هم بهش اشاره شده.

تأییدیه اعتبار مدرک تحصیلی در آلمان
معادل بودن مدرک دانشگاهی خارجی و معتبر بودن دانشگاه در آلمان را می توانید در بانک اطلاعات آنابین پیگیری نمائید: http://anabin.kmk.org هر دو دومورد می بایست به صورت چاپ شده ارائه گردند.

حالا اینکه چطوری متوجه بشید:

۱- رشته تحصیلی

۲- دانشگاه

شما معتبر هست یا نه، راهش اینه که در دو بخش این وب‌سایت، به صورت جداگانه، مدرک و دانشگاه رو بررسی کنید.

خب، این سایت کاملاً به زبان آلمانیه، ولی من رو گوگل کروم تنظیم کردم که سایت رو ترجمه کنه و به زبان انگلیسی به من نشون بده. همونطور که تو پست‌های قبلی هم به این موضوع اشاره کردم، من آلمانی رو یاد نگرفتم و به شدت پشیمونم، شما آلمانی رو یاد بگیرید و اشتباه من رو تکرار نکنید.

Anabin

خب، شما وقتی مدرک یا دانشگاه رو در بخش مربوطه در سایت آنابین بررسی می‌کنید، با سه جواب ممکنه رو به رو بشید:

حالت H+ : تبریک، مدرک شما در آلمان معتبره و یک مرحله جلو افتادین و یک هزینه از روی دوش شما برداشته شد. همین صفحه مربوطه رو پرینت بگیرید و روی مدارک بذارید.

حالت H+/-: مدرک شما برای تایید شدن بایستی به اداره زاب ارسال بشه [قطعاً یک پست جدا باید در این مورد نوشته بشه]

حالت H-: طبیعیه که در این مورد هم باید به فکر گرفتن تاییدیه زاب بود، ولی در مورد نتیجه اطلاعی ندارم.

Anabin

نکته بسیار بسیار مهم: شما باید رشته و دانشگاه رو به صورت جداگانه بررسی کنید. و هر دو باید H+ باشن.

یکی از سخت‌ترین چیزایی که من تو این سایت باهاش رو به رو شدم، این بود که اسم بعضی از دانشگاه‌ها یا حتی رشته‌های تحصیلی به زبان انگلیسی و بعضی هم به صورت فینگلیش نوشته شده بود. زبان انگلیسی که اسپلش مشخصه و راحت می‌شه فهمید، اما وقتی کلمه فارسی به صورت فینگلیش نوشته شده باشه، کمی ممکنه نوشتار با چیزی که به ذهن ما می‌رسه متفاوت باشه. پس سعی کنید بر اساس کشور، تمام دانشگاه‌ها و تمام رشته‌ها رو ببینید.

من خدا رو شکر دانشگاهم H+ بود و نیازی به زاب نداشتم.

در این مورد سوالات زیادی وجود داره.

 

با چه مدرکی اقدام کنیم؟ تصمیم با شماست، ویزای جاب سیکر بر اساس مدرک دانشگاهی و سابقه مرتبط با مدرک معرفی و تعریف شده. اگر مدارک کارشناسی و ارشد شما، در یک حوزه است، شاید بهتره با مدرکی اقدام کنید که آنابین H+ داره. البته باز تصمیم با شماست و خیلی معیارها و فاکتورهای دیگه رو باید در نظر بگیرید. مثل سابقه کار و رزومه بدون سال‌های خالی یا همون گپ.

اگر سوال دیگه‌ای در مورد آنابین داریم و شما (یعنی من) جوابش رو بلد نیستی چی کار کنیم؟ گروه‌های تلگرامی زیادی هستن، ولی من خودم وقتی از گروه‌ها به جواب نمی‌رسم، معمولاً به سازمان مربوطه یعنی همین آنابین ایمیل می‌زدم.

این پست هم اطلاعات به مراتب جامع‌تری داره که به زحمت یکی از همین گروه‌های مهاجرتی آماده شده. من هم زمانی که برای ویزا اقدام کردم، از همین گروه خیلی کمک گرفتم.

– – –

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت اول

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت دوم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت سوم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت چهارم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت پنجم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت ششم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت هفتم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت هشتم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت نهم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت دهم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت یازدهم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت دوازدهم

آلمان – اقامت بلند مدت – بلوکارت

آلمان – اقامت بلند مدت – مصاحبه سفارت

– – –

پی‌نوشت: من قطعاً دانش جامع ندارم، پس فقط به پست‌های من بسنده نکنید، دانش من بر اساس تجربه خودم، مدرک دانشگاهی خودم، رزومه خودم و هر آنچه به من مربوط میشه است. سعی کنید تمام اطلاعات رو جمع‌آوری کنید و بهینه‌سازی کنید و بر اساس شرایط خودتون راهکارها رو انتخاب کنید.

اشتراک گذاری: