آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت چهارم

Graduation

در پست قبلی، قسمت سوم، مدارک مورد نیاز سفارت رو لیست کردم و گفتم برای بعضی از این مدارک توضیحات بیشتری وجود داره.

امروز در مورد مدرک تحصیلی می‌نویسم. یعنی شماره ۳ از لیست.

ویزای جستجوی کار بر اساس داشتن مدرک دانشگاهی و سابقه کار مرتبط با مدرک تعریف شده. پس شما به یک مدرک دانشگاهی نیاز دارید.

مدرک دانشگاهی شما، بایستی به تایید سفارت برسه، برای اینکه به تایید سفارت برسه، باید ترجمه رسمی داشته باشه و برای اینکه ترجمه رسمی بشه، باید به تایید وزارت علوم رسیده باشه و برای اینکه به تایید وزارت علوم برسه، باید دانشنامه باشه. پس:

۱- تبدیل مدرک موقت به دانشنامه – آزاد کردن مدرک – از طریق دانشگاهی که فارغ‌التحصیل شدید پیگیری کنید.

۲- تایید مدرک دانشگاهی در سامانه مرتبط، برای رشته و دانشگاه من سامانه خدمات آموزشی، قدم اول برای این مورد بود. حتماً راهنمای موجود در این سایت رو کامل بخونید.
همین الآن سایت رو چک کردم و نسبت به زمانی که من تایید مدارک رو انجام دادم تغییراتی ایجاد شده، پس بهتره توضیح بیشتری ننویسم، چون اطلاع دقیقی از این تغییرات و روال جدید ندارم.

۳- ترجمه مدرک، ترجمه رسمی و به اصطلاح ترجمه ۳ مهر. فقط مدرک دانشگاهی رو نیاز دارین و به ترجمه ریزنمرات نیازی نیست. البته من ریزنمرات رو هم ترجمه کردم، وجودش ضرری نداشت، شاید جایی به درد بخوره که باز هم بعید می‌دونم. اینقدر اطلاعات زیاد در گروه‌ها منتشر می‌شه آدم گاهی گیج می‌شه. ولی تا امروز که ۱۱۰ روز از اقامتم در آلمان گذشته، ریزنمرات به دردم نخورده.

۴- برای تایید مدارک توسط سفارت، بایستی وقت تایید مدارک بگیرید. در صفحه تعیین وقت سفارت آلمان، قسمت آخر، بخش حقوقی و کنسولی شما می‌تویید برای تایید مدارک توسط سفارت وقت بگیرید. ظاهراً گرفتن این وقت ساده نیست، من خودم هم موفق نشدم وقت بگیرم، باید در ساعات مختلف روز امتحان کنید تا بتونید برای تایید مدارک وقت بگیرید.
هزینه تایید شناسنامه ۲۵ یورو
هزینه تایید سایر مدارک ۴۵ یورو
اطلاعات کامل‌تر در مورد روند تایید مدارک رو از سایت سفارت آلمان بخونید.
حالا اگر موفق نشدیم وقت بگیریم چی؟

پذیرش مدارک جهت تصدیق/تأیید کپی برای مراجعینی که هفته بعد دارای وقت تعیین شده برای بخش روادید جهت ارایه درخواست می باشند و یا بخش روادید از آن ها ارایه این مدارک جهت تکمیل نقص مدارک را درخواست نموده است، از این پس همواره روزهای پنجشنبه و از تاریخ ۶ اسفند به بعد، مضافاً روزهای دوشنبه و بدون وقت قبلی صورت خواهد گرفت. [سایت سفارت آلمان]

واسه این مورد باید صبح زود برید و تو صف بایستید. وابسته به اینکه برای روز مصاحبه می‌خواید مدرک تایید بشه یا برای ارسال به زاب، مدرک مربوطه رو داشته باشید.

– – –

می‌خواستم در این پست کل اطلاعات مربوط به مدرک تحصیلی و سایر تاییدیه‌ها رو هم بنویسم که ترجیح می‌دم برای طولانی نشدن مطلب و حجم قابل مطالعه، یک پست جداگانه در مورد آنابین و زاب بنویسم.

– – –

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت اول

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت دوم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت سوم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت چهارم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت پنجم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت ششم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت هفتم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت هشتم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت نهم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت دهم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت یازدهم

آلمان – ویزای جستجوی کار – قسمت دوازدهم

آلمان – اقامت بلند مدت – بلوکارت

آلمان – اقامت بلند مدت – مصاحبه سفارت

– – –

پی‌نوشت: همون‌طور که قبلاً هم گفتم، سایت سفارت آلمان بهترین مرجع برای پیشبرد کارهاست، گروه‌های تلگرامی زیادی در بحث مهاجرت وجود دارن که هر کسی تجربه شخصی خودش رو می‌نویسه و خیلی تجربه‌ها قابل تعمیم نیست. سعی کنید در ابتدا سایت سفارت آلمان رو به عنوان مرجع قرار بدین و از گفته‌های گروه‌ها برای اطلاعات و تجربه‌های فردی استفاده کنید. نه کمتر و نه بیشتر. این جمله در مورد مطالبی که من می‌نویسم هم صادقه، مثلاً در راستای نوشتن همین پست، متوجه شدم سامانه خدمات آموزشی برای تایید مدرک دانشگاهی توسط وزارت علوم تغییراتی کرده.

اشتراک گذاری: