لین استارتاپ ماشین
خیلی پیشتر یک پست در مورد لین استارتاپ ماشین نوشته بودم که بعد از ری-استور شدن وبلاگم و پاک شدن ۹ تا پست آخر، از دست رفت. الآن تنها چیزی که خاطرم هست، ایمیلی بود که برای آنلاک شدن این رویداد برای افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودن ارسال شده بود.
این روزا بحثهای داغ استارتاپی خیلی زیاد توی کشور رواج داره، رویدادها و همایشهایی با نامهای مختلف در بستر اکوسیستم در حال برگزاری هستن. استارتاپویکند، میتاپس، روز آخر، فردای شکست، تجربه کاربری و سایر همایشهای تخصصی و نیمه تخصصی که در این راستا با هدف گسترش اکوسیستم کارآفرینی و گسترش دانش برگزار میشن.
تازهترین اسمی که این روزا میشنویم، لین استارتاپ ماشین هست. به عنوان عضو کوچکی از این اکوسیستم، دوست داشتم مطلبی در مورد لین استارتاپ ماشین و تفاوتش با استارتاپویکند بنویسم.
همونطوری که احتمالاً با روند برگزاری استارتاپ ویکند آشنا هستین، این رویداد با ارائه ایده، رایگیری، تشکیل تیم شروع میشه و در ادامه طی مراحل آموزشی – کارگاهی از ایده به بازار میرسیم. در طی این مراحل تنها به دنبال اجرا و پیاده سازی ایده هستیم.
چیزی که لین استارتاپ ماشین رو از استارتاپ ویکند متمایز میکنه، مباحثی هست که در طی روند ایده به اجرا باهاش روبهرو هستیم. خیلی مهمه که ایدهای که قرار هست اجرا بشه، بازار هدف مشخص داشته باشه و نیازهای مشتری پیش از اجرا و پیاده سازی نیازسنجی و اعتبارسنجی شده باشه.
توضیحات بیشتر در تفاوت این دو رویداد رو در پست مقایسه ماشین استارتاپ ناب با استارتاپ ویکند بخوانید. علاوه بر این پست، برای آشنایی بیشتر با این رویداد، بلاگ لین استارتاپ ماشین رو دنبال کنید. با تلاش تیم اجرایی، مطالب مرتبط با LSM ترجمه شده و در این بلاگ منتشر میشه.
این رویداد را در فیسبوک و توییتر دنبال کنید.
این رویداد را از زبان افراد سرشناس اکوسیستم بخوانید:
اسد صفری – مربی و تسهیل گر تفکر چابک و ناب
مهدی علیپور سخاوی – دکتر استارتاپ
محمد جعفر کرمانپور – بنیانگذار برند آموزشی متالرن
ارائههایی در مورد لین استارتاپ ماشین:
معرفی لین استارتاپ ماشین در سایر سایتها پس از نشست خبری:
[…] متدولوژی لین و لین استارتاپ آشنا بشم. پیشتر در مورد این رویداد نوشته بودم و اینکه در پشت صحنه برگزاری چی میگذره و و […]
آقا دمتون گرم از مطلب عالیتون