۹۰ دقیقه ثبت‌نام

Registeration

یکی از مسائلی که در زندگی باهاشون زیاد برخورد داریم، ثبت‌نام در همایش، رویداد، کلاس و سایر موارد هست. ماه گذشته در پی برگزاری استارتاپ‌ویکند شیراز با این مسئله زیاد برخورد کردم و حالا در پی همایش طراحی واکنش‌گرا، سوال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی پرسیده میشه رو می‌بینم که پرسیدن: “تا چهارشنبه هم فرصت ثبت‌نام هست؟؟” با تجربه خودم از برگزار کردن رویداد و دیدن چنین سوالاتی، این متن به ذهنم رسید که بنویسم.

اگر قصد دارید در همایش یا رویداد یا حتی یک کلاس ثبت‌نام کنید، تلاش کنید که زود اقدام کنید. برای تمامی همایش‌ها ظرفیتی در نظر گرفته میشه به صورت محدود، اما این ظرفیت با توجه به تقاضای شرکت‌کنندگان و صلاحدید برگزارکنندگان افزوده میشه. اما حداقل سه روز قبل از برگزاری، برگزارکننده‌ها نیاز دارن تعداد دقیق رو بدونن، چرا؟؟

علتش کاملاً واضح هست، برای سفارش غذا و سایر نیازها، درست هست که همیشه یه تعداد مشخص اضافه بر ظرفیت و اضافه بر تعداد ثبت‌نامی، مدعوین و کادر اجرایی، تدارک دیده میشه، اما ثبت‌نامی‌های دقیقه ۹۰ی استرس خیلی زیادی برای برگزارکننده به همراه دارن، حتی اگر تدارک غذا و پکیج و همه چیز بیشتر از تقاضای ثبت‌نام جدید باشه.

همیشه این رو یادتون باشه که روزهای نزدیک به برگزار فشار کاری و عصبی روی برگزارکننده‌ها زیاد هست، پس اگر دوست دارین به کادر اجرایی استرس بیشتری وارد نشه، حداکثر ۳ روز مانده به رویداد ثبت‌نامتون رو انجام بدین.

خیلی زیاد این رو شنیدم که همه میگن ما منتظریم روزای آخر تخفیف بدن و ثبت نام کنیم، فقط چند دقیقه، چند دقیقه با خودتون فکر کنید که ما چرا برای آموزش ارزش قائل نیستیم؟؟؟؟ چرا برای مسائل علمی ارزش قائل نیستیم؟؟؟

حاضریم ۳۰۰هزار تومان واسه یه عینکی که می‌دونیم فقط خودنمایی هست خرج کنیم، اما ۱۰۰هزار تومان واسه یه رویداد و همایش آموزشی به نظرمون خیلی زیاد هست و می‌گیم این رویداد ارزش نداره و پولش میره تو جیب برگزارکننده. عینک هر آن ممکنه بشکنه یا به دلیل تغییر مد، دیگه قشنگ نباشه، ولی تاثیر آموزش ماندگاری بسیار زیادش هست.

نگاهمون رو به دنیا درست کنیم و برای چیزهای ارزشمند ارزش قائل بشیم.

اشتراک گذاری: