آموخته‌ها – صبر

patience

از زمان کودکی یادمه بهمون می‌گفتن: “گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی”. این ضرب المثل و داستان صبر حضرت ایوب همیشه به عنوان الگوی ما در بردباری بود. درسته که در سنین کودکی یا نوجوانی درست متوجه صبر نمیشیم اما به مرور که سن بالاتر میره خیلی از مثل‌ها رو تو زندگی روزمره درک می‌کنیم.

طبق یک ماه گذشته، بیشتر پست‌ها ناشی میشه از آموخته‌های مسئولیت فعلی من در کادر برگزاری استارتاپ‌ویکند شیراز. هر روز صبح تعداد روزهای باقی مونده تا رویداد رو چک می‌کنم، یه ویجت ویندوز هم نصب کردم که Countdown Timer هست و زمان باقی‌مونده رو با تعداد روز و ساعت و دقیقه و ثانیه نشون میده.

من علاقه زیادی به مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دارم و به طور کلی در این زمینه توانایی و استعداد خوبی دارم. دوست دارم همه چیز در یه زمان مشخص و از پیش تعیین شده اتفاق بیفته. به قول پیتر دراکر: “بهترین راه پیش‌بینی آینده ساختن آن است.”

در مدت اخیر یاد گرفتم همیشه همه چیز طبق برنامه و تصورات من پیش نمیره، همیشه حوادث پیش‌بینی نشده و درهای بسته زیادی سر راه هستن. اینجور وقتا فقط یه راه هست:

صبر

واقعاً صبوری باعث میشه نتیجه‌های بهتری بدست بیاد. یه روزی دلخور شدم از اینکه چرا جایی که انتظار داشتم جواب نامه‌مون رو بدن به شدت باهامون مخالفت شد اما با صبر نتیجه بهتری عایدمون شد.

امیدوارم با همین صبوری، رویداد به نحو احسنت برگزار بشه.

اشتراک گذاری: