دوره های موسیقی

music

تا حالا چند موسیقیدان و مجموعه موسیقی معرفی کردم، به نظرم رسید بد نباشه که در مورد موسیقی کلاسیک، تاریخچه اش و دوره هاش توضیح مختصری بدم.

موسیقی کلاسیک به موسیقی هنری اروپا گفته می‌شود.

این جمله توضیح مختصری هست که سایت ویکی پدیا فارسی در مورد موسیقی کلاسیک نوشته، اگر بخواهید تاریخچه کامل موسیقی کلاسیک رو بخونید مختصرترین منبع ویکی پدیا هست. موسیقی کلاسیک که موسیقی دنیای غرب هست از قرن 11 ام آغاز و تا کنون ادامه دارد.

دوره های موسیقی کلاسیک:

موسیقی کلاسیک به دوره های مختلفی دسته بندی شده است:

دوره باروک: دوره باروک در موسیقی هنری اروپایی از حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ در نظر گرفته می‌شود. باروک کلمه‌ای ایتالیایی و به معنی زمخت و ناهنجار است و از کلمه بارکو در ایتالیایی به معنی مروارید صیقل نیافته گرفته شده است. موسیقی این دوره اغلب بافت پلی فنیک دارد. مطرح‌ترین چهره‌های این دوره از موسیقی کلاسیک باخ، ویوالدی، هندل و آلبینونی هستند.

دوره کلاسیک: در موسیقی هنری اروپایی از حدود ۱۷۵۰ تا ۱۸۲۰ در نظر گرفته می‌شود. این دوره از نظر زمانی بین دوره باروک و دوره رومانتیک قرار دارد. برجسته‌ترین چهره‌های دوره کلاسیک، که گاه به «دوره کلاسیک وین» هم معروف است، هایدن، موتزارت و بتهوون هستند.

دوره رمانتیک: موسیقی رمانتیک مکتب اصالت احساس است.

هر کدوم از این دوره ها مشخصه های خاص خود  همینطور نوازندگان و آهنگسازان مربوط به خود را دارند. اگر میخواهید در مورد هر کدام از دوره ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، می تونید به منابع ذکر شده و سایر منابع مراجعه کنید.

یک لیست کامل از ویلنیست ها و آهنگسازان دوره های موسیقی کلاسیک در سایت ویکی پدیا ارائه شده است که می تونید با توجه به سلیقه خود، آثار یکی از نوازنده ها رو انتخاب و گوش کنید.

اشتراک گذاری: