خلاصه‎ای از لایو مهاجرت با دکتر بادروح

سلام

اگر خواننده پیوسته وبلاگ من باشین، حتماً متوجه شدین که من در مرحله اول کمک کردن رو خیلی دوست دارم و در مرحله دوم به اشتراک گذاشتن اشتباهات خودم، تا دیگران سختی هایی که من تجربه کردم رو تجربه نکنن.

چند وقت پیش، دکتر بادروح لطف کردن و من رو به مجموعه لایوهای خودشون با موضوع مهاجرت دعوت کردن و به من این فرصت رو دادن که در مورد مسیری که پشت سر گذاشتم صحبت کنم.

ویدیو لایو رو می تونین روی اینستاگرام ببینید:

لایو مهاجرت به آلمان / ویزای جاب سیکر

یه خلاصه هم از این جلسه براتون در ادامه مطلب می ذارم.

خلاصه‌ای از لایو روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با دکتر بادروح

چند وقت پیش با آقای دکتر بادروح، در یک لایو حدود دو ساعت در مورد مهاجرت به آلمان صحبت کردیم. دوست داشتم خلاصه‌ای بنویسم از صحبت‌ها و نکاتی که می‌تونه برای همگی مفید باشه.

بهترین و دقیق‌ترین مرجعی که به شما کمک می‌کنه که لیست مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای ملی آلمان (اقامت بیش از ۹۰ روز) رو در بیارین، جایی نیست جز سایت سفارت آلمان در ایران.

از این صفحه می‌تونید چک‌لیست‌های انواع ویزا رو در بیارید:

🔗https://teheran.diplo.de/ir-fa/-/2465570

تو این جلسه در مورد این صحبت کردیم که یکی از قدم‌های اولیه برای پیدا کردن کار، ساختن یک رزومه مقبوله. من یه قالب ساده برای رزومه درست کردم که از این لینک می‌تونید دانلود کنید:

🔗https://bit.ly/3L8R1au

در مورد سایت‌های معتبر برای پیدا کردن آگهی‌های شغلی هم این لیست می‌تونه شروع خوبی باشه:

از سرچ کردن عبارت زیر هم در گوگل یا سایر موتورهای جستجو غافل نشید:

🔍Job Title + City + jobs

چند سایت هم هست که می‌شه شغل‌های انگلیسی زبان در آلمان پیدا کرد. گوگل می‌تونه برای پیدا کردنشون بهتون کمک کنه. با گوگل یا سایر موتورهای جستجو دوست بشید و این مورد رو خودتون پیدا کنین. خوشحال می شم که نتیجه سرچ خودتون رو اینجا کامنت بذارین.

در مورد حقوق صحبت کردیم. معمولاً توی مصاحبه‌ها می‌پرسن چقدر حقوق می‌خوای. ما باید در این مورد تحقیق کنیم و همینطوری یه عدد سرسری نگیم.

راه تحقیق کجاست؟

از سایت‌های مرتبط کمک بگیریم تا میانگین حقوق تخصص و شغل مون رو در شهر مربوطه پیدا کنیم و همینطور با پیدا کردن رنج حقوقی شرکتی که باهاش مصاحبه داریم، با گفتن یک عدد معقول بر اساس توانایی خودمون و استاندارد شرکت به این سوال جواب بدیم.

مثلا چه سایت‌هایی؟

به چه نکته‌های دیگه قبل از اپلای یا قبل از مصاحبه دقت کنیم؟

پیشنهاد من اینه که در مورد شرکت و نظراتی که در مورد اون شرکت تو سایت‌های نظرسنجی ثبت شده رو حتماً بخونید. سابقه کاری و مدت زمان حضور کارمندهای مختلف رو توی اون شرکت بررسی کنید. به عنوان مثال وقتی کارمندهای یه شرکت سه یا ۴ ماه یک‌بار تغییر می‌کنن، شاید بهتر باشه یه کمی محتاط‌تر نسبت بهشون عمل کرد.

چه سایتی می‌تونه بهمون کمک کنه:

https://www.kununu.com/

این سایت‌ها هم برای مهاجرت به آلمان خیلی کمک‌کننده هستن:

در آخر اینکه، من سعی کردم تجربه‌هام رو در مورد مهاجرت و برخی از چالش‌ها بنویسم. نوشته‌هام رو توی بخش مهاجرت وبلاگم می‌تونید بخونید:

آن روی مهاجرت

مهاجرت تصمیم ساده‌ای نیست، چه بهتر که با آگاهی تصمیم بگیریم.

اعتراف می کنم که من پیش از مهاجرت ناآگاهی‌های زیادی داشتم و اونقدری که بقیه رو ترغیب و تشویق می‌کنم، با گوگل دوست نبودم.

سعی کنین به گوگل بیشتر از آدم‌ها اعتماد کنین.

من هرگز نه کسی رو از مهاجرت نهی کردم، نه به کسی پیشنهاد می‌دم مهاجرت کنه. فقط اگر ازم بخوان، می‌تونم تجربه شخصی خودم رو در اختیارشون بذارم.

در نظر بگیرید که تجربه یک نفر قابل تعمیم به کل نیست. مسیر آدم‌ها جداست.

اگر سوالی داشتید، می تونین تو بخش نظرات بنویسید یا توی لینکداین بهم پیام بدین.

موفق باشید.

اشتراک گذاری: