رزومه – نوشته دوم از سی‌روزوبلاگ‌نویسی

resume

از مهم‌ترین مستنداتی که همیشه باید داشته باشیم، رزومه هست. اینکه چقدر وقت بذارین روی نوشتن رزومه یا اصلاً چه چیزایی رو بنویسین خب اصول مشخصی داره، اما قالب صفحه و به عبارتی template می‌تونه خلاقانه باشه.

اولین کار واسه نوشتن یه روزمه خوب، جستجو کردن در مورد رزومه است، پس گوگل رو باز کنید، در کادر معروف موتور جستجوی گوگل کلمه “رزومه” رو تایپ کنید، البته اگر انگلیسی‌تون قوی هست، می‌تونید از نتایج انگلیسی بهره ببرید که عموماً بهتر هم هستن.

البته یک مورد خیلی مهم این هستش که به طور عمومی، وقت، حوصله یا خلاقیت ایجاد یک رزومه خوب رو نداریم، اینجاست که من سایت ایران‌تلنت رو بهتون پیشنهاد می‌کنم.

این دومین روز و دومین پست از #سی‌روز‌وبلاگ‌نویسی بود. علت نوشتن این پست این بود که من اخیراً برای تبدیل رزومه خودم به رزومه فارسی دچار مشکل شدم و هم اینکه رزومه ایران‌تلنت محدودیت سابقه کاری داره و مجبور شدم تمام این مراحل رو یک بار دیگه پشت سر بذارم و یک قالب جدید برای رزومه خودم پیدا کنم. واسه این کار می‌تونید resume template رو جستجو کنید، در داکیومنت‌های گوگل قالب‌های رایگان زیادی وجود داره که می‌تونید ازشون استفاده کنید.

البته استفاده از قالب آماده شاید کار درستی نباشه، اما خب، متاسفانه در این وقت محدود چاره دیگه‌ای نیست. اما پیشنهاد من به شما اینه که یک زمان مشخص برای ایجاد رزومه‌تون اختصاص بدین.

اشتراک گذاری: