سفر دو روزه – پاریس

Sacré-Cœur Basilica Paris

سلام

در روزهای آینده البته از شهر زاربروکن خواهم نوشت، چون دیروز فقط در مورد پرواز به این شهر نوشتم.

شهر زاربروکن، غرب آلمان و در مرز فرانسه است. فکر کنم حتی پیاده میشه رفت فرانسه. اتحادیه اروپا هم که انگار مرز ندارن و شما میتونید خیلی راحت بین کشورها سفر کنید.

در سفرنامه سال گذشته به اروپا، در مورد دوستانم که پیششون موندم نوشته بودم، چند هفته پیش بهم پیام دادن که میخوان یکی از دوستامون رو سورپرایز کنن و میتونی بیای و بخشی از سورپرایز تولدش باشی؟ نزدیک بودن به پاریس توفیقی شد و دیشب با Flixbus اومدم پاریس. چیزی از مسیر یادم نیست، چون از خستگی بیهوش شدم [ایموجی خنده]

بریم سراغ تجربه این سفر:

ایستگاه اتوبوس Bercy فوق‌العاده شلوغ و کثیفه. پیشنهاد میدم کلا از سرویس بهداشتی اش استفاده نکنین.

اگر قصد دارین با مترو از Bercy به بقیه محله ها برین، در نظر داشته باشین که اولین ورودی ایستگاه مترو Bercy برای خرید بلیط بی نهایت شلوغه. کافیه تو مسیر ایستگاه بعدی خط M14 حرکت کنین تا به یه ورودی خیلی خلوت تر برسین که علاوه بر دستگاه اتوماتیک برای خرید بلیط، باجه هم داره و میتونین بلیط های توریستی و طولانی مدت بخرین. بلیط تک سفره، ۱ یورو و ۹۰ سنته. ورودی مترو هم شبیه تهرانه، باید بلیط رو توی دستگاه بذارین و رد بشین. بلیط مدت دار نخریدم چون لازم نداشتم و قیمتش رو هم متاسفانه نمیدونم.

این از اولین بخش تجربه، چون سال گذشته، چند باری که از مترو استفاده کردم دوستام برام بلیط خریده بودن (چون مهمون شون بودم نمیذاشتن خرج کنم) و نمیدونستم قیمت چقدره.

قصد پاریس گردی نداشتم چون واسه تولد اومده بودم. صبح رفتیم محله مونتمار که هم فاله (فالِ) هم تماشا.

  • نکته: تو این محله مراقب جیب بر ها باشین.

بعدش رفتیم خرید برای ناهار و دوستم برگر فوق‌العاده خوشمزه درست کرد، با اسموتی، یه نوع سیب زمینی خیلی هیجان انگیز (galette de pommes) و سالاد.

Great Lunch

– – –

پی نوشت ۱: این نوشته ها رو وقتی به لپ تاپم برسم باید ویرایش کنم، نوشتن با موبایل خیلی خیلی سخته.

پی نوشت ۲: عکس های بیشتری رو توی استوری اینستاگرامم گذاشتم.

اشتراک گذاری: