سفرنامه آلمان – سال ۲۰۱۷ – قسمت چهارم

Dusseldorf

سلام

شاید براتون عجیب باشه که تا حالا سه قسمت سفرنامه (قسمت اولقسمت دومقسمت سوم) نوشتم و تازه به ساعت ۵ عصر روز دوم رسیدم.

اگه فکر کردین روز دوم به ۲۳ هزار قدم جمع میشه و میره، خب سخت در اشتباهید ? این جمعه ای که غروب نداشت، خیلی خیلی طولانیه.

مسیر کلن به دوسلدورف حدود نیم ساعت هست، قطاری که سوار شدم یه کمی شبیه مترو تهران کرج بود، تو مسیر مشغول خوردن کباب ترکی بودم، در نتیجه هیچ عکسی از قطار و جاده و مسیر ندارم که البته چنان زیبا بود که زبان از وصفش قاصره.

یه رنگین کمون فوق‌العاده هم تو آسمون نقش بسته بود که خب، کباب ترکی و شکم گرسنه دست و پای من رو بسته بودن و تنهایی از دیدنش لذت بردم.

وقتی به ایستگاه قطار دوسلدورف رسیدم، از یه نفر پرسیدم که ورودی مترو کجاست. از تو ایستگاه مترو، چک کردم که کدوم خط‌ها به ایستگاهی که من می‌خوام برم می‌رسن (روی هر پلتفرم چند خط مختلف مترو رد می‌شد) که خب همه خط ها از ایستگاه Heinrich Heine Allee رد می‌شدن، هر قطاری که میومد هی چشم چشم میکردم ببینم دستگاه داره برای خرید بلیط یا نه و نمی‌دیدم!!!!! اینطوری بود که ۴ تا قطار رد شد و من هی سوار نشدم ?

دیگه بالاخره از پلیس مترو پرسیدم این واگن دستگاه خرید بلیط داره یا نه؟ و گفت آره برو سوار شو، من سوار شدم و دستگاه خرید بلیط خراب بود و نتونستم بلیط بخرم. در صورت نداشتن بلیط وقتی توریست هستید، ۲۰ یورو جریمه می‌شید.

جا داره بگم همچنان عذاب وجدان دارم که مجانی سوار مترو شدم و باید حتماً دینم رو در آینده به مترو دوسلدورف ادا کنم.
به ایستگاهی که با دوستم قرار داشتم رسیدم و منتظر شدم تا بیان.

Dusseldorf

با دوستای دوستم آشنا شدم و با هم تو کوچه های هیجان انگیز دوسلدورف قدم زدیم تا به راین رسیدیم. کنار رود پر از کافه و بار بود. تو یکی از کافه ها نشستیم و حرف زدیم و یاد ایام و یاد شیراز و یاد ایران!

بعد از این به یه پیتزا فروشی هیجان انگیز رفتیم که خیلی شلوغ بود و یه پیتزا گیاهی و دو تا پیتزا دیگه (اسمشون یادم نیست) سفارش دادیم. دستگاه وندینگ ماشین آب معمولی نداشت، یادتون باشه اگه آب گاز دار دوست ندارین، حتماً موقع خرید دقت کنید.

Dusseldorf

من همچنان رژیم گیاهی و فرار از گوشتی که ندونم چیه و حلال هست یا نه رو دنبال میکنم. پیتزا خوردیم و من به همراه دوستم به خونه دوستش در شهر Essen رفتیم. زحمت رسوندن ما رو هم یکی از دوستان کشید.

با توجه به اینکه گوشی ام شارژ نداشت و شارژ پاوربانک هم تموم شده بود، از این بخش سفر عکس ندارم و عکس‌ها رو از اینترنت گرفتم.

روز دوم سفر با ۳۰،۴۷۲ قدم و ۱۹.۴ کیلومتر در ساعت ۱۱:۵۸ شب به وقت آلمان تمام شد.

اشتراک گذاری: