کاریابی در آلمان

Job Seeking

سلام

فکر می‌کردم تو نوشته‌های قبلی در مورد کاریابی و اینکه چطوری می‌شه خارج از کشورمون کار پیدا کرد نوشته باشم. که ظاهراً فراموش کردم و از قلم افتاده.

همونطوری که ما تو ایران سایت‌هایی مثل کارلیب، ایران‌تلنت، اتباکس و جابینجا رو داریم، خارج هم پر شده از همین سایت‌ها که من مطرح‌ترین‌هاش رو براتون معرفی می‌کنم.

لینکداین LinkedIn
این شبکه اجتماعی تخصصی رو تقریباً خیلی‌ها می‌شناسن، یه عالمه آگهی شغلی روی لینکداین پست می‌شه که شما می‌تونین به راحتی بین اونها جستجو کنید، بر اساس شهر و کشور و تخصص مورد نظرتون.
یکی از خوبی‌های ماهیت شبکه اجتماعی لینکداین اینه که شما می‌تونین کارمندای منابع انسانی شرکت‌ها رو پیدا کنین و باهاشون ارتباط برقرار کنین و خودتون رو نشون بدین. (HR، Recruiter)

زینگ Xing
زینگ هم مثل لینکداین شبکه اجتماعیه و برای آلمان خیلی مناسب و مطرحه، به خصوص اگر که دنبال مشاغل آلمانی زبان هستید.
زینگ هم مثل لینکداین شبکه اجتماعیه و می‌شه از قابلیت‌هاش بهره برد.

استپ‌استون StepStone
یکی از سایت‌های خیلی خوب برای پیدا کردن کار توی آلمان، استپ‌استون‌ه. بر اساس شهر، کشور، حتی کدپستی به راحتی می‌تونین دنبال شغل بگردین، برای فیلتر کردن مشاغل انگلیسی زبان هم یک گزینه داره.

گلس‌دور Glassdoor
این سایت هم یکی از مهم‌ترین سایت‌ها محسوب می‌شه که می‌تونین پروفایل بسازین و تنظیمات انجام بدین تا هر روز یا هر هفته آگهی‌های مرتبط با تخصص شما رو براتون بفرسته.

این‌دید Indeed
این سایت هم مثل استپ‌استون و گلس‌دور به شما کمک می‌کنه تا بتونین آگهی‌های شغلی مختلف رو پیدا کنین.

– – –

خب تا اینجا این سایت‌ها معروف‌ترین‌ها بودن، اما نکته قابل توجه اینه که، یه عالمه سایت دیگه هم هستن که می‌تونن به شما در پیدا کردن آگهی‌های شغلی کمک کنن.

کافیه توی گوگل سرچ کنین:

Job Title + City + jobs

اینطوری تعداد زیادی سایت کاریابی به شما نشون داده می‌شه، علاوه بر اینکه ممکنه یه شرکت مطرح هم روی آگهی‌های شغلی‌اش توی سایت خودش تبلیغ گذاشته باشه یا اینقدر سایتش قوی باشه که تو همون صفحه اول نتیجه جستجوی گوگل نشون داده بشه.

چند تا سایت دیگه رو هم به اختصار معرفی می‌کنم که البته بیشتر برای رشته IT کاربرد دارن:

و البته خیلی سایت دیگه که برخی رو می‌شناسم و برخی رو هم نمی‌شناسم و شما می‌تونید خودتون با گوگل کردن پیداشون کنید. یادتون نره، ماهیت ویزای جستجوی کار همینه، روحیه جستجوگری!

علاوه بر همه این‌ها، قطعاً همه ما آرزوی کار کردن تو یه سری شرکت‌ها رو داریم، می‌تونیم به سایت‌هاشون سر بزنیم و بخش آگهی‌های شغلی و استخدام‌شون رو پیدا کنیم و اگر چیزی با تخصص ما هم‌خوانی داشت، درخواست همکاری بدیم (ترجمه بهتری برای Apply پیدا نکردم).

البته، مرحله اول پیدا کردن آگهی‌های شغلیه، مرحله بعدی چیه؟

تو پست بعدی در موردش خواهم نوشت.

اشتراک گذاری: