مصاحبه کاری از نوع آنلاین / برخط

Online Interview

سلام

کم کم بریم سراغ مراحل بعدی مرتبط با مهاجرت، یکی از مهم‌ترین کارها قبل از مصاحبه سفارت، شروع برای اپلای کردن برای شرکت‌هاست.

ما که ایرانیم و شرکت‌ها آلمان، چطوری این کار رو انجام بدیم؟ یا اصلاً شدنی هست؟

بله که هست.

البته اینکه چطوری مصاحبه بگیریم و اصلاً چطوری درخواست شغل بفرستیم، خودش حدیث مفصلی داره که توی یک پست دیگه به تفصیل می‌نویسم. امشب دوست دارم در مورد خود مصاحبه بنویسم.

مصاحبه آنلاین همون‌قدر که هیچ تفاوتی با مصاحبه حضوری نداره، به همون اندازه هم متفاوته. جدا از نگرانی‌هایی که بابت عدم ثبات اینترنت همه‌مون داریم، بالاخره میدان دید وبکم کامپیوتر یا موبایل شما، کمتر از میدان دید چشم کسی هست که جلوی اون حضور دارین. پس یه کمی قدرت زبان بدن بسته می‌شه اینجا و همه چیز منحصر میشه به صورت و به قول خارجیا Facial Expression. تفاوت‌های لهجه هم که خب خیلی تاثیر گذاره و گاهی توی مکالمه آنلاین فهمیدن طرف مقابل سخت‌تر می‌شه.

فرض کنین همین فردا مصاحبه آنلاین دارین، شب قبل چی کار می‌کنین؟

نرم‌افزاری که مصاحبه باهاش انجام میشه رو چک می‌کنیم. اسکایپ، زوم، هنگ‌اوت و خیلی ابزارهای دیگه برای مصاحبه آنلاین ویدیویی استفاده می‌شن.

اینترنت خونه یا محلی که می‌خوایم مصاحبه رو انجام بدیم چک می‌کنیم، اینترنت بکاپ ۲ و ۳ هم که خب بهترین حالته.

لباس مصاحبه رو آماده می‌کنیم. بله بله، دقیقاً لباس خیلی مهمه، حتی در مصاحبه آنلاین. حتی اگر مصاحبه فقط تلفنی باشه و ویدیویی هم نباشه، باز هم پوشیدن لباس مناسب خیلی تاثیرگذاره.

یه جایی یه مطلبی خوندم که: “برای مشاغلی که تا حالا داشتی لباس نپوش، برای شغلی که هدف داری بهش برسی (اهداف بلند مدت) لباس بپوش.”

همیشه هم یادتون باشه که پوشیدن لباس Business Casual یه عرفه، و هیچ وقت Too Much نیست. حتی اگر شخصی که داره با شما مصاحبه می‌کنه با لباس اسپرت اومده پای مصاحبه، شما بهتره لباس مناسب برای عرف مصاحبه رو بپوشین.

همیشه برای همه مدل مصاحبه، می‌شه از قبل سوال‌های مرسوم رو توی اینترنت پیدا کرد. اگر مصاحبه با منابع انسانی شرکت هست، سوال‌ها کمی متفاوته و اگر مصاحبه با مدیر تیمی که براشون درخواست کار فرستادین باشه، با مصاحبه فنی‌تری رو به رو میشید.

مصاحبه به چه زبانیه؟ آلمانی یا انگلیسی، سعی کنین از چند روز قبل از مصاحبه، با همون زبان با خودتون حرف بزنین و با خودتون فکر کنین.

رزومه‌تون رو حفظ باشید، چون خیلی وقتا کلید می‌کنن رو تک‌تک کلیدواژه‌های رزومه.

معیار برخورد آلمانی‌ها با شما صداقته. پس شما هم بر اساس صداقت جواب بدین.

و در نهایت اینکه، مصاحبه آنلاین خیلی شیرین و لذت‌بخشه، با کسی مکالمه دارید که در واقع کنار شما نیست، ولی حس می‌کنید کنار شماست. حداقل برای من اینطور بود.

موفق باشید.

– – –

پی‌نوشت: طبیعیه که من خبره مصاحبه نباشم و صرفاً تجربیات خودم رو نوشتم. پس چی کار می‌کنیم؟ Google it ، مرسی

اشتراک گذاری: