حرفه‌ای‌ترین غیرحرفه‌ای‌ها

Unsatisfied Customer

۹ بهمن امسال، همین ۳۴ روز پیش، من تصمیم گرفتم که دامنه وبلاگم رو تغییر بدم و دامنه جدید snasihatkon رو خریدم. همه دامنه .ir رو تهیه کردم و هم دامنه .com

رابط رو هم مطابق معمول همون جایی که همیشه ازش تهیه می‌کردم انتخاب کردم برای اینکه پنل مدیریت همه دامنه‌هام یک جا باشه.

اتفاق اول: بعد از خرید دامنه که برای خرید هاست اقدام کردم، متوجه شدم که می‌تونستم در ازای خرید هاست، یک دامنه رایگان ثبت کنم که اگر موقع تهیه دامنه این مورد اطلاع‌رسانی شده بود، حداقلش این بود که ضرر نمی‌کردم. البته خب ۴ هزار و ۵۰۰ تومن پول آنچنانی محسوب نمیشه. ولی اینکه اطلاع‌رسانی‌شون اینقدر بد بود نشون میده که هیچ ارزشی برای مشتری قائل نیستن. نکته قابل توجه اینه که فاصله بین خرید دامنه و هاست کمتر از ۱۰ دقیقه بود و من براشون تیکت فرستادم که امکانش هست هزینه دامنه کسر بشه و فرمودند خیر.

اتفاق دوم: با توجه به اینکه اولین باری بود که دامنه .com می‌خریدم، اطلاع نداشتم که باید دسترسی پنل دامنه رو به من بدن و وقتی از دوستان متخصصم پرسیدم که برای ری-دایرکت کردن دامنه .com بر روی دامنه .ir باید چه کاری انجام بدم، به من گفتن که باید به جایی که دامنه رو خریدی تیکت بزنی و بگی لینک پنل رو برات بفرستن و من ۱۸ روز پیش اولین تیکت رو ارسال کردم. با توجه به اینکه هیچ یوزرنیم و پسوردی برای ورود به پنل .com برای من ارسال نشده بود و فقط یک لینک به من دادن که برای بازیابی پسورد از اون استفاده کن، من هر چی تلاش کردم هیچ ایمیلی برای من ارسال نشد.

گذشت تا رسیدیم به امروز و من تیکت ارسال کردم و ابراز نارضایتی کردم و جوابی که گرفتم:

«… می فرمایید اطلاع رسانی درست نیست باعث خستگی بیشتر ما می شود.»

اینکه با مظلوم‌نمایی و به کار بردن عبارت «باعث خستگی بیشتر ما می‌شود» انتظار دارن مشتری بهشون اعتراضی نکنه و انتقادات رو بهشون نگه خودش در نوع خودش بسیار جالبه. اما مورد جالب‌تر اینه که در ادامه بعد از به قول خودشون پیگیری از شرکت روسی که چرا پاسخی به درخواست بازیابی پسورد پنل من داده نمیشه، گفتن:

«پسورد ایمیل snasihatkon@gmail.com رو ارائه بدید تا ببینیم چرا برای شما ارسال نمی‌ود»

خیلی به غلط تایپی موجود در پاسخ بسیار حرفه‌ای پپشتیبان سایت مذکور توجه نکنین، و شاید بهتره بگم اجازه ندین غلط تایپی حواس شما رو از مفهوم اصلی جمله پرت کنه. اینکه پشتیبان یک شرکت مثلاً باتجربه با شعار «میزبان مطمئن وب‌سایت شما» اینقدر به «مطمئن بودن» خودش غره شده که از من درخواست می‌کنه که پسورد ایمیل شخصی‌ام رو بهش بدم، نشون میده در جامعه ما حرفه‌ای‌ترین غیرحرفه‌ای‌ها امور رو به دست گرفتن و با سرعت به پیش میرن. باید صبر کنیم ببینیم ته این جاده کجاست.

– – –

پی‌نوشت ۱: بعد از این تیکت بسیار حرفه‌ای شرکت مذکور، ازشون درخواست کردم کد انتقال دامنه رو برام ارسال کنن.

پی‌نوشت ۲: تمام دامنه‌هام رو از پنل شرکت مذکور منتقل کردم.

پی‌نوشت ۳: دنبال یک هاست مناسب می‌گردم برای انتقال هاست. جایی رو می‌شناسید معرفی کنید.

پی‌نوشت ۴: نام شرکت مذکور: آبتین وب!!!!

اشتراک گذاری: