روز وبلاگستان فارسی مبارک

post323

به دعوت امیرحسین آل‌شیخ که ازم خواسته بود در مورد وبلاگستان فارسی بنویسم، این پست رو می‌نویسم.

اولین وبلاگم رو سال ۸۵ روی بلاگفا ایجاد کردم و بعد از اون سه بار تغییر اساسی در نوع وبلاگ و دامنه وبلاگ داشتم تا بالاخره سال گذشته این دامنه رو از دوستانم هدیه گرفتم و وبلاگم به صورت رسمی و با اسم خودم ایجاد شد. قبل از اون یک بلاگ روی بلاگفا از سال ۸۵ تا ۸۸ داشتم، بعدش یک وبلاگ دیگه روی بلاگفا از ۸۸ تا ۹۰ و بعدش یک بلاگ روی وردپرس انگلیسی داشتم که به خاطر فیلتر  بودن وردپرس انگلیسی، بلاگ من هم فیلتر بود. و در نهایت ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، دامنه فعلی راه‌اندازی شد و امیدوارم تا سال‌های زیادی بتونم بلاگم رو فعال نگه دارم.

عموماً نوشتن و به رشته تحریر در آوردن افکار رو خیلی دوست دارم، یه نوع آرامش نسبی برام ایجاد می‌کنه و واقعاً لذت‌بخشه. شاید علت اینکه در زمینه تولید محتوا کار می‌کنم همین باشه.

موضوعات زیادی هست که من در موردشون می‌نویسم، بخش عمده سایت به دل‌نوشته‌ها اختصاص داره که تجربه‌های شخصی، انتقادهای اجتماعی و درس‌هایی که از اطراف یاد گرفتم رو در این بخش می‌نویسم.

با توجه به فعالیتم در جامعه استارتاپی و رویدادهای استارتاپی، تجربیاتم در این حوزه هم یکی از مهم‌ترین بخش‌های وبلاگ به حساب میاد.

چندین ماه برنامه روزانه و هفتگی منظمی رو در ۶ بخش دنبال می‌کردم. موسیقی، معرفی سایت، معرفی سریال، معرفی فیلم سینمایی، شیرازگردی، معرفی نرم‌افزار و اپلیکیشن ۶ بخشی بود که به ترتیب شنبه تا پنجشنبه در موردشون می‌نوشتم. با توجه به اینکه نوشتن هر کدوم از این مطالب وقت زیادی از من می‌گرفت برای مدتی نوشته‌های روزانه رو کنار گذاشتم تا بتونم با یه برنامه‌ریزی جدید و بهینه نوشتن رو ادامه بدم.

در زمان فعلی دوره‌های فشرده آموزشی مختلفی رو دارم هم در دانشگاه، هم در زمینه کاری و زندگی، به همین علت فرصت نوشتنم محدود شده و بیشتر زمانم به خوندن و مطالعه اختصاص داره. سایت‌ها و وبلاگ‌های زیادی هست که اونها رو دنبال می‌کنم و عموماً تخصصی هستند. جدا از مطالب تخصصی، وبلاگ و روزنوشت و دلنوشت‌های دوستانم رو در وبلاگ‌های شخصی‌شون و همینطور پیج‌های فیسبوکشون هم دنبال می‌کنم. اما اینکه بخوام وبلاگ‌هایی که روزانه می‌خونمشون رو بنویسم، دور از انصاف و راستی هست. هر زمان که لینک نوشته‌ای رو توی توییتر ببینم، اگر فرصت داشته باشم حتماً می‌خونمش.

شاید بد نباشه یک پاراگراف کوتاه در مورد تاریخچه وبلاگستان یا بلاگستان فارسی بنویسم.

میگن: همه چیز از آبان سال ۱۳۸۱ شروع شد وقتی که روزنامه‌نگاری به اسم حسین درخشان دستورالعمل ساده‌ای به زبان فارسی نوشت که خیلی‌ها تونستن از روش وبلاگ درست کنن.

البته اگه ویکی‌پدیا رو بخونید ۱۶ شهریور ۱۳۸۰ اولین وبلاگ فارسی توسط سلمان جریری منتشر شده. خب حالا اینکه کدوم تاریخچه درست هست جستجو و مطالعه اش به عهده خودتون، این موارد مطالبی بود که من پیدا کردم. حالا نوبت شماست.

راستی یادتون نره سایت وبلاگستان فارسی رو ببینید.

مورد مهم بعدی هم اینه که، لطفاً پست مسعود فاطمی رو بخونید و به تکمیل لیست کمک کنید.

– – –

پی‌نوشت۱: الآن که حساب کردم، خودم هم باورم نمیشه ۸ سال هست که در زمینه وبلاگ نویسی فعالیت دارم.

پی‌نوشت ۲: روزتون مبارک

پی‌نوشت ۳: من هم هنوز فرق وبلاگ و بلاگ رو نفهمیدم.

پی‌نوشت ۴: تا جایی که متوجه شدم، عکسی که من انتخاب کردم پوستر روز بلاگستان فارسی در سال ۱۳۹۰ هست.

پی‌نوشت ۵: لینک سایت روز وبلاگستان فارسی رو آقای آل‌شیخ برام ارسال کردن و من به پست اضافه کردم.

اشتراک گذاری: