سریال بریکینگ بد – Breaking Bad

BreakingBad

سریال Breaking Bad با بیشترین امتیاز در سایت imdb در راس محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌ها قرار داره. این سریال سال ۲۰۰۸ شروع شده و با ۵ فصل و در مجموع ۶۲ قسمت در سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده. سیزن اول ۷ قسمت، سیزن دوم ۱۳ قسمت، سیزن سوم ۱۳ قسمت، سیزن چهارم ۱۳ قسمت و سیزن آخر ۱۶ قسمت هست.

این سریال جوایز بسیاری روبدست آورده. Emmy Awards و گلدن گلوب در بخش‌های مختلف بازیگری، نقش اول، نقش مکمل و کارگردانی و فیلمنامه از مجموعه جوایزی هست که این سریال از آن خود کرده است. با توجه به این همه جایزه، مطمئناً این سریال یکی از ارزشمندترین سریال‌هایی هست که پیشنهاد می‌کنم حتماً ببینین.

 

BreakingBad

چند روز پیش در پست “امروز” یک جمله از یک سکانس از این سریال رو نوشتم. در ادامه توضیح مختصری در مورد مضمون داستان می‌نویسم که اگر ممکن هست دیدگاهی در مورد سریال به شما بده این بخش رو نخونین.

همونطور که می‌دونین، تعبیر و معنی بریکینگ بد، یعنی شکسته شدن به بدی هست، طوری که شخصیت یه فرد فرو بریزه و شخصیت دیگه‌ای شکل بگیره. در فارسی این سریال رو به “افسارگسیخته” ترجمه کردن که شاید ترجمه خوبی باشه اما معنای اصلی رو نشون نمیده. یک نکته قابل توجه در این سریال این هست که با توجه به موضوع فیلم و شخصیت اصلی که معلم شیمی و شیمی‌دان هست، برای اسامی و بخش‌های مختلف کلمات تیتراژ از عناصر جدول مندلیف استفاده میشه و این خلاقیت از نظر من خیلی قابل توجه بود.

من تا حالا دو فصل از این سریال رو دیدم، این سریال به نحوی ساخته شده که هر قسمتش موضوع جدیدی وارد داستان میشه و تا آخر اون قسمت جمع‌بندی میشه و یک داستان اصلی داره که سریال اون رو هدف رو دنبال می‌کنه. اینطوری هست که با تموم شدن هر قسمت، منتظرید ببینید قسمت بعدی چی میشه. مطمئناً برای کسانی که در طی ۵ سال این سریال رو دنبال می‌کردن صبوری برای قسمت بعدی خیلی سخت بوده. من خوشحالم که وقتی این سریال رو شروع کردم که تمام قسمت‌هاش رو دارم.

امیدوارم از دیدن این سریال لذت ببرید.

اشتراک گذاری: