StackOverFlow

post265

اگه برنامه‌نویس باشین یا حداقل چند خطی کد زده باشین و با مشکل برخورد کرده باشین و جای پرسیدن از بقیه مشکلتون رو گوگل کرده باشین، حتماً یکی از نتیجه‌ها (حتی بیشتر از یکی) مربوطه به سایت پرمحتوای StackOverFlow خواهد بود.

یکی از موضوعاتی که برای من جالب هست، این هست که چرا این اسم رو برای سایت انتخاب کردن؟ می‌دونید که Stack یا پشته یکی از ساختارهای داده هست که در برنامه‌نویسی و ساختمان داده خیلی کاربرد داره. مثالی هم که برای Stack می‌زنن، مثال سینی‌های سلف‌سرویس هست که سینی جدید روی سینی‌های قبلی قرار می‌گیره و موقع برداشتن سینی که اخیراً روی بقیه ظروف قرار گرفته برداشته میشه. به عبارتی با منطق First In, Last Out یا Last In, First Out کار می‌کنه. OverFlow هم به معنای سرریز کردن هست. زمانی‌که حافظه‌ای جای کافی برای اطلاعات نداشته باشه، اتفاقی که میفته OverFlow هست. آیکون و لوگوی سایت رو که ببینید، دقیقاً Stack و سرریز شدن اون رو نشون میده. واسه اینکه علت انتخاب اسم رو بفهمم، کمی سرچ کردم و نتیجه‌ای که بهش رسیدم رو بیان می‌کنم. این سایت از زیرشاخه‌های شبکه تخصصی Stack Exchange هست، نام این سایت در آوریل سال 2008 با رای‌گیری در میان خوانندگان بلاگ Coding Horror، بلاگ عمومی Atwood یکی از بنیانگذاران این سایت انتخاب شد.

این سایت، یک سایت پرسش و پاسخ حرفه‌ای برای برنامه‌نویس‌هاست که با کمک کاربران سایت و برنامه‌نویس‌ها، سوالات با جزئیات کامل پاسخ داده میشن. یکی از مزیت‌های این سایت این هست که بر اساس تگ‌ها میشه مطلب و زبان مورد نظر و تمامی سوالاتی که در اون زمینه پرسیده شده رو یک‌جا دید.

مطابق تمامی سایت‌های دیگه، این سایت هم در ماراتن دیوایس‌های هوشمند شرکت کرده و اپلیکیشن‌های خودش رو توسعه داده. اپلیکیشن اندروید این سایت منتشر شده و اپلیکیشن iOS در مرحله تست آلفا برای کاربران این تست قابل دسترسی است.

اشتراک گذاری: