حمام وکیل

Vakil Bath

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲، عزمم رو جزم کردم که مطالب روزانه وبلاگم رو ساختاریافته‌تر و بهتر ادامه بدم. چهارشنبه‌های عزیز به شیرازگردی اختصاص دارن. در هفته‌های پیش از ورودی شمال شهر شروع کردیم و رسیدیم به مرکز شهر و مجموعه زندیه. بیشترین آثار تاریخی شیراز به زمان حکومت سلسله زندیه برمی‌گرده، این آثار واقعاً زیبا و به‌یاد موندنی هستن.

تا امروز ارگ کریمخان زند و موزه پارس رو معرفی کردم. پست جدید بخش شیرازگردی به معرفی بنای بسیار زیبا و دیدنی “حمام وکیل” اختصاص داره. برای رسیدن به این مجموعه، می‌تونین از آدرس میدان شهرداری استفاده کنید.

حمام وکیل همونطور که از اسمش پیداست، مربوطه میشه به حمامی که در زمان سلسله زند ساخته شده است. در زمان قدیم، گرمابه‌های عمومی وجود داشتن. سبک معماری این گرمابه‌ها خاص و قابل توجه هست. این بنا یکی از پیشرفته‌ترین معماری‌های زمان خود را دارا بوده است.

Vakil Bath

در سال‌های گذشته، از این بنا برای مدتی رستوران سنتی استفاده می‌شد. بعد از اون، دو غرفه خوشنویسی و خاتم سازی در این بنا مستقر بودند که در سال اخیر، این بنا به موزه مردم شناسی تبدیل شده و در اون مجسمه افراد رو می‌تونین ببینین. یک بخش هم به مراسم حنابندان اختصاص داره که بسیار دیدنی هست.

در بنای ارگ کریمخان زند، حمامی وجود داره که از معماری حمام وکیل در آن استفاده شده که بسیار کوچک تر هست.

اشتراک گذاری: