خیابان ارم

post206-1

هفته پیش در راستای معرفی مکان‌های دیدنی شهر به مرکز شهر رسیدم. اما با توجه به آب و هوای امروز، تصمیم گرفتم گریزی بزنم به سمت شمال غربی شهر و یکی از خیابان‌های بسیار زیبای پاییزی رو معرفی کنم. خیابان ارم، یک خیابان بسیار زیبا پر از درخت‌های قدیمی هست که برای قدم زدن شرایط خیلی خوبه داره. این خیابان در بهار به واسطه وجود آبشارطلایی‌های بسیار قدیمی و پرگل و قشنگ، و در پاییز به واسطه درختان هزار رنگ مناظر زیبایی رو داره.

ارم يکي از قديمي ترين خيابانهاي شيراز به شمار مي رود که عمر آن را به قدمت باغ ارم نيز نسبت مي دهند. این خيابان در ضلع شمالي شهر شيراز و مقابل باغ ارم واقع شده است. در هفته آینده باغ ارم رو معرفی خواهم کرد.

EramStreetMap

این خیابان از طرف شرق به بلوار آزادی و از طرف غرب به میدان ارم که تقاطع بلوار جمهوری و بلوار دانشجو هست محدود میشه. این میدان به میدان دانشگاه یا خوابگاه هم معروف هست. وقتی از دروازه شمالی شهر یعنی دروازه قرآن وارد شهر بشین، بلوار ربانی در سمت راست شما به فلکه اطلسی منتهی میشه. بلوار سمت راست این فلکه به فلکه گاز میرسه. بعد از فلکه گاز به سمت چپ فلکه یا ضلع غربی پارک آزادی که حرکت کنید، در انتهای ضلع جنوبی پارک آزادی، چهار راهی هست که حالا در سمت راست خودتون به خیابان ارم خواهید رسید.

از پیاده‌روی در یک روز بارانی پاییزی در این خیابان لذت ببرید.

– – –

پی‌نوشت:

از نظر من بهترین زمان سفر به شیراز، پاییز هست. روزهای بارونی پاییز مناظر خیلی زیبایی رو ایجاد می‌کنن که برای عکاسی و گردشگری بسیار ویژه هستند.

اشتراک گذاری: