پارک آزادی

AzadiPark

بوستان آزادی یا پارک شهر، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شیراز هست که از قدمت درخت‌هاش کاملاً مشخصه. این بوستان در کنار فلکه گاز قرار داره. همونطور که در نقشه هوایی می‌بینید، این بوستان توسط 4 خیابان احاطه شده. بلوار آزادی، خیابان سمیه و خیابان  مشکین‌فام. در ضلع جنوبی این پارک یعنی خیابان مشکین‌فام هتل هما شیراز قرار داره. لازم به ذکر هست که بلوار آزادی ضلع غربی این پارک هست و در امتداد شمال این پارک رو پوشش میده.

این پارک بسیار بزرگ و قشنگ، علاوه بر دریاچه و باغ پرندگان و غرفه‌ها و فست‌فود و کافه‌های کوچیک، سالن همایش، کتابخانه و فرهنگسرا و سایر امکانات رو داره. در سالن همایش / نمایش این مجموعه تئاتر برگزار میشه.

AzadiParkMap

خب، حالا برسیم به اینکه چطوری قراره از ورودی شمال شهر یعنی دروازه‌قرآن برسیم به این پارک و بوستان بسیار زیبا. وقتی از دروازه قرآن وارد شهر میشین سمت چپ شما بلوار ربانی قرار داره که بعد از فلکه ابوالکلام آزاد به سمت جنوب برین به میدان قائم یا فلکه اطلسی می‌رسین. حالا به سمت راست که برین وارد بلوار آزادی در شمال پارک آزادی میشین و این بلوار رو تا رسیدن به فلکه گاز ادامه بدین. پارک آزادی در سمت چپ شما قرار داره. پارکینگ پارک، در ضلع شرقی پارک در خیابان سمیه قرار داره.

اطراف پارک آزادی رستوران‌های بسیار خوبی هستن که من کباب شاطر محمد رو به شدت پیشنهاد می‌کنم.

اشتراک گذاری: