استارتاپ‌ویکند

Startup Weekend

این روزای من پر شده از استارتاپ‌ویکند، دوستانی که نوشته‌ها و پست‌های فیسبوک رو هم دنبال می‌کنن مطلع هستن که به عنوان یکی از برگزارکننده‌ها در زمینه معرفی و تبلیغات دارم به این رویداد کمک می‌کنم.

توی این پست بیشتر می‌خوام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی فناوری اطلاعات رو مخاطب قرار بدم. همونطور که می‌دونین قدمت این رشته در ایران حدود ۱۰ سال هست و به علت گسترده بودن زمینه‌های فعالیت IT دانشجوها خیلی سردرگم میشن و بعضاً نمی‌دونن بعد از اتمام دوران تحصیل قرار هست چه کاری انجام بدن. یکی دیگه از دغدغه‌های دانشجوها، تصور بی‌ربط بودن دروس به دنیای بازار و کسب و کار هست.

رویدادهایی هستن که برگزار میشن تا تحصیلات آکادمیک رو در عمل به ما نشون بدن و ما رو از مرزی که بین تحصیلات و کار تجربی قائل شدیم رد کنن. همایش‌هایی از قبیل کاربردپذیری و تجربه کاربری؛ و مهم‌ترین رویداد مد نظر ما: استارتاپ‌ویکند 

رویداد استارتاپ‌ویکند با رویکرد کارآفرینی و ایجاد ارزش و کسب و کار، به ما کمک می‌کنه تا بفهمیم درسایی که در دوره تحصیل خوندیم چه علتی داشته.

در رشته‌ای مثل فناوری اطلاعات هیچ مبحثی جدا از مبحث دیگه نیست. شاید با گذروندن کلاس‌های درسی مثل “شبکه” و “تعامل انسان و کامپیوتر” به نظرتون بیاد که هیچ ارتباطی بین این دو درس نیست، در صورتی که در عمل این تفکر اشتباه هست و نکاتی در درس HCI هست که ممکنه در ایجاد یک شبکه بهینه به ما کمک کنه. این یک مثال کوچیک بود از ارتباط بین دروس.

در استارتاپ‌ویکند شما می‌تونید درسایی که یاد گرفتین رو به کار بگیرین، درسایی مثل مهندسی نرم‌افزار، مدیریت و کنترل پروژه‌های فناوری اطلاعات، برنامه‌نویسی، مالتی‌مدیا، ارائه مطالب علمی و فنی، حتی ساختمان داده، و همینطور درسایی مثل مدیریت استراتژیک و تعامل انسان و کامپیوتر و خیلی درسای دیگه که همه درسا در خاطرم نیست الآن.

پس اگر دنبال این هستید که بفهمید در آینده قراره چه کارایی انجام بدین، استعدادتون در کدوم زمینه هست، تفاوت ایده مجازی با یه کسب و کار واقعی چیه و مسائلی از این قبیل، به استارتاپ‌ویکند بپیوندید.

– – –

پی‌نوشت:

واژه مهم‌ترین درجه اهمیت نیست. منظور مطلب کلیدی این پست است.

این مطلب رو از دست ندین: مزایای شرکت در استارتاپ‌ویکند

– – –

مطالب مرتبط:

استارتاپ‌ویکند تهران 

استارتاپ‌ویکند

استارتاپ‌ویکند شیراز

اشتراک گذاری: