فوراسکوئر

Foursquare

تصمیم گرفتم برای روزهای پنجشنبه که معرفی نرم‌افزار بود، گاهی اپلیکیشن‌های گوشی و تبلت‌های هوشمند رو هم معرفی کنم. به عنوان اولین اپلیکیشن، فوراسکوئر (Foursquare) رو انتخاب کردم.

علت انتخاب این اپلیکیشن، بیشتر به علت بخش شیرازگردی و گردشگری هست که در ادامه با معرفی این اپلیکیشن متوجه ارتباط این اپلیکیشن با این بخش خواهید شد.

Foursquare

اپلیکیشن فوراسکوئر یک اپلیکیشن هست که روی اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها نصب میشه و اخیراً نسخه سیمبیان برای ورژن 3 منتشر شده است. این اپلیکیشن، در رابطه با اطلاعات اماکن است. مکان‌هایی از قبیل: رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، دانشگاه و سایر.

تعریف ویکی‌پدیا این رو نوشته که فوراسکوئر یک شبکه اجتماعی مجازی مبتنی بر مکان هست. هر کسی می‌تونه یک محل رو ایجاد کنه و با توجه به دسته‌بندی مشخص اون رو در قسمت مربوطه ثبت کنه. و سایر افراد می‌تونن وقتی در یک محل هستند نظر خودشون رو در مورد اون بنویسن و حضورشون رو در اون محل با اصطلاح check-in ثبت کنن.

یکی از مزایای این اپلیکیشن این هست که زمانی که در محلی هستین، با یک سرچ ساده می‌تونید نزدیک‌ترین رستوران، کافی‌شاپ یا غیره رو پیدا کنید. این‌ مواردی که گفته شد تنها چند مورد از کاربردهای این اپلیکیشن هست.

– – –

پی‌نوشت: برای استفاده از این اپلیکیشن اینترنت پر سرعت لازم نیست، حتی با جی‌پی‌آراس ایرانسل هم می‌شه از این اپلیکیشن استفاده کرد.

اشتراک گذاری: