عدم درک متقابل

Geek

اگر شما یه فرد علاقه‌مند به تکنولوژی باشین حتماً با این سوال مواجه شدین که این علاقه چه سودی واسه شما داره؟ یا چرا همش دنبال دیوایس‌های جدید هستین؟ یا این سوال که چه فرقی می‌کنه تبلت داشته باشین یا لپ‌تاپ؟ یا اسمارت‌فون به چه دردی می‌خوره؟ چرا اینقدر واسه دیوایس‌های مختلف خرج می‌کنین؟ و … سوالاتی از همین قبیل.

ClassicCar

اگر شما علاقه‌مند به اتومبیل باشین و همه اطلاعات در مورد ماشین رو داشته باشین، افرادی هستند که می‌پرسن چه فایده؟ چه دلیلی داره این همه واسه ماشین خرج کنین؟ اصلاً به چه دردی می‌خوره این کار؟ و … سوالاتی در همین راستا.

اینکه چرا عنوان این مطلب رو گذاشتم “عدم درک متقابل” به این علت هست که سوالاتی از این قبیل که چرا اینقدر واسه لپ‌تاپ خرج می‌کنی؟ چرا هر سال تبلت جدید می‌خری؟ یا سوالات چرا اینقدر برای ماشینت خرج می‌کنی؟ تمام این سوالات ناشی از عدم درک متقابل از سلایق و علایق افراد هست.

آدم‌ها متفاوت هستند، خلقت انسان بر اساس تفاوت هست. همین امر باعث می‌شه یکی به رنگ قرمز علاقه داشته باشه یکی به رنگ آبی، به این علاقه‌های متفاوت می‌گن سلیقه. اینکه کسی علاقه به تکنولوژی و فناوری اطلاعات داره سلیقه اون فرد رو نشون میده. اینکه من نوعی IT Woman هستم، دلیل نمیشه از کسی که به ماشین کلاسیک علاقه داره و دنبال علاقه اش هست بپرسم چرا اینقدر خرج بیخودی می‌کنی، بیا تبلت بخر. اون فرد هم می‌تونه بگه تو چرا اینقدر خرج تکنولوژی می‌کنی، به چه درد می‌خوره این همه هم ضرر داره.

نه کسی از بی اتومبیلی به مشکل برخورده، نه از بی کامپیوتری.

نکوهش سلایق دیگران ناشی از عدم درک متقابل و احترام به سلیقه دیگران هست. یاد بگیریم هر انسانی با دیگری متفاوت هست و برای تفاوت ها ارزش قائل باشیم.

اشتراک گذاری: