خط های سفید فراموش شده

StreetLines

این خط های سفیدی که هر روز توی خیابون اونا رو میبینیم و گاهی شاید حس می کنیم مزاحم هستن!! اصلاً چه دلیلی داره این همه اصراف رنگ و وقت نقاش ها و استفاده از ماشین های نقاش واسه کشیدن این خط های سفید بلااستفاده توی خیابان؟ چرا باید پولی رو که میشه صرف کارهای دیگه کرد واسه این رنگ زدن بی خودی خیابان ها هدر بدن؟

شاید این جمله ها تفکر اکثریت جامعه باشه، جامعه ای که هر بی نظمی و نامرتبی رو قانون جنگل تعبیر می کنن و حاضر نیستن کمی به کوچک ترین مورد مثل همین خط های سفید توجه کنن.

StreetLines

این خط های سفید کجاها کاربرد داره؟

محل عبور عابر پیاده

پشت چراغ قرمز واسه مشخص کردن محل ایست اتومبیل ها

خطوط موازی خیابان واسه مشخص کردن محدوده رانندگی ها

StreetLines

ولی متاسفانه من به عنوان یه راننده و به عنوان یه عابر پیاده ندیدم کسی قوانین مربوط به این خطوط سفید رو رعایت کنه. کسایی که به این قوانین توجه می کنن و به حقوق سایرین احترام میذارن خیلی کم هستن، خیلی کم  و این موضوع ناراحت کننده است.

خط سفید واسه محل ایست راننده ها پشت چراغ قرمز:

این خط که معمولاً قبل از خط عابر پیاده کشیده میشه دو هدف داره، هم اینکه محلی رو واسه عبور عابر پیاده مشخص کنه، هم اینکه ماشین ها از حدی جلوتر نرن و باعث بسته شدن مسیر سمت راست و چپ نشن. اما متاسفانه راننده ها فقط به خاطر خودخواهی هم حق راننده های دیگر رو پایمال می کنن و هم حق عابرین پیاده ای که به قانون احترام گذاشتن و میخوان از محل تعیین شده برای عبور عابرین استفاده کنن.

خطوط پهن موازی – محل عبور عابر پیاده:

علاوه بر چراغ خطرها، در خیابان ها و بلوارها، محل های مشخصی این خط کشیده شده، البته در جاهایی که امکان نصب پل عابر نیست. اینکه با چه محاسباتی محل عبور عابر پیاده مشخص میشه کاملاً واضح هست. یه مثال اینکه بعد از پیچ خیابان هیچ وقت خط عابر پیاده نمی کشن، همیشه در محلی این خط کشیده میشه که راننده ها احاطه کامل بر خیابان داشته باشن و عابر پیاده هم راحت بتونه عبور ماشین ها رو ببینه. پس اگر جایی علامت عابر پیاده نبود، یا وسط خیابان حفاظ کشیده بودن، حتماً دلیلی داره. به فکر حقوق راننده ها نیستین، به فکر سلامتی خودتون باشین. حادثه خبر نمیکنه.

خطوط موازی خیابان:

همیشه میگن بین خطوط رانندگی کنید، مهم ترین سوال: این یرانندگی بین خطوط به چه معناست؟

چرا مردم فقط واسه خاطر خودخواهی از بین ماشین ها به صورت مارپیچ رانندگی می کنن و قوانین رو رعایت نمی کنن و موجب تصادف میشن؟ چرا؟؟؟

پی نوشت 1: در جامعه ما، همه دم از دزدی و بد بودن افراد میزنن، اما حتی یک ثانیه به خلاف های رانندگی خودشون فکر نمیکنن که به طور واضح دزدی و سرقت حق دیگران هست.

پی نوشت 2: بیشتر فکر کنیم، کمتر حرف بزنیم.

پی نوشت 3: اکثر ایراداتی که به سایر افراد نسبت میدیم و صفاتی که بد تلقی می کنیم، خودمون بدترین حالت اون صفات و ایرادات رو داریم.

پی نوشت 4: رجوع شود به پی نوشت 2

اشتراک گذاری: