همایش دور دنیای کارآفرینی

Entrepreneurship

کارآفرینی (ارزش‌آفرینی) و کارآفرین (ارزش‌آفرین) بودن مثل تمام حوزه‌های تخصصی و حرفه‌ای نیازمندی‌های خودش رو داره. به نظر من (و شاید خیلی از بزرگان) یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌هایی که در تمام مراحل زندگی همه مردم، چه کارآفرینان و چه سایر افراد، یادگیری هست.

مورد مهم بعدی شنیدن تجربه سایرین هست که می‌تونه در مسیر موفقیت به یک کارآفرین کمک به‌سزایی کنه. شنیدن تجربه به نوعی در بخش یادگیری قرار می‌گیره، ما می‌تونیم از تجربه سایرین یاد بگیریم. می‌تونیم مسیرهای درست یا غلط رو شناسایی کنیم و از درس‌ها و آموخته‌های دیگران استفاده کنیم.

شاید مسیری که به یک چاه منتهی می‌شه، مسیر درستی نباشه، ولی با شنیدن تجربه شخصی که با چاه رو‌به‌رو شده، یاد می‌گیریم که پل بسازیم یا چاه رو دور بزنیم. و البته مثال‌هایی از همین قبیل که می‌تونن به مسیر موفقیت ما کمک کنن.

به نظر من، در دنیای امروز که همه چیز با وجود تکنولوژی و اینترنت شتاب زیادی داره و پیشرفت سرعت بیشتری گرفته، شاید بد نباشه تجربیاتی از دور دنیای کارآفرینی رو بشنویم و بتونیم در این عصر با سرعت بیشتری یاد بگیریم و پیشرفت کنیم و در عرصه جهانی رقابت کنیم.

به قول آقای دکتر کورنگی، جهانی فکر کنیم، چون ایران جزئی از جهان هست.

حالا چطوری می‌تونیم از تجربیات چنین افرادی بهره‌مند بشیم، پاسخ خیلی ساده است، سعی کنیم همایش‌هایی که این افراد در اونها شرکت می‌کنن یا سخنران هستن رو پیدا کنیم و با هزینه خیلی کم بتونیم با سرمایه‌گذاران و متخصصانی زیادی صحبت کنیم و تجربیات اونها رو بشنویم.

یکی از همایش‌های پیش‌رو، همایش دور دنیای کارآفرینی هست که با حضور علیرضا مسرور، مدیر سرمایه‌گذاری Plug & Play Ventures برگذار می‌شه. پلاگ‌اندپلی یکی از بزرگترین شتابدهنده‌های دنیاست که از سیلیکون ولی آغاز به کار کرده و حالا در چندین کشور نماینده داره و در کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنه.

ثبت‌نام در همایش

شاید بهتر باشه اطلاعات کامل‌تر رو از سایت خودشون بخونین:

سایت Tech Center        سایت شتابدهنده

شاید بد نباشه یک توضیح مختصر در مورد این همایش هم بنویسم.

Entrepreneurship

این همایش روز پنجشنبه سوم دی ماه (هفته آینده) از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۷ عصر برگزار می‌شه. ۴ بخش اصلی داره و یک بخش ضمنی.

شاید بد نباشه اول در مورد بخش ضمنی صحبت کنم. اون بخش چیزی نیست جز فرصت شبکه‌سازی. همه کسایی که در این حوزه فعال هستن از اهمیت شبکه‌سازی اطلاع دارن. اینکه شما بتونین افراد فعال حوزه، متخصصان و حتی جوان‌های با استعداد رو بشناسین و بتونین از این فرصت برای آشنایی بیشتر با توانایی‌های هم استفاده کنین. چه بسا که در آینده نزدیک، بتونن همکاری‌های حرفه‌ای با هم داشته باشن. چرا چنین همایش و فضایی فرصت محسوب می‌شه؟ چون تمام افرادی که در همایش مرتبط شرکت می‌کنن، فضای فکری و اهداف مشترکی دارن که باعث می‌شه راحت‌تر بتونن برای پیشرفت با هم همکاری کنن و تیم تشکیل بدن. جوون‌ترهایی که به دنبال کسب تجربه هستن می‌تونن از سرمایه‌گذاران و متخصصانی که چندین سال پیش در جایگاه این جوانان حضور داشتن یاد بگیرن.

بریم سراغ بخش‌های اصلی همایش:

بخش اول – سخنرانی: در این بخش با شنیدن تجربیات آقای علیرضا مسرور سفری خواهیم داشت به دور دنیای کارآفرینی، همه آنچه که می‌شه از گوشه گوشه دنیا یاد گرفت. آقای احمدرضا مسرور، مدیرعامل و بنیانگذار شتابدهنده دیموند نیز با سخنرانی “آنچه باید از دنیای استارتاپ‌ها بدانید” تجربیات خودشون رو با ما به اشتراک خواهند گذاشت. سایر سخنرانان بخش اول طی هفته آینده اعلام می‌شن.

بخش دوم – پنل تخصصی: انتظار می‌ره یه پنل پرسش و پاسخ فوق‌العاده جذاب و پر از درس با حضور افراد فعال حوزه، متخصصان و سرمایه‌گذاران داشته باشیم. حضور آقای مسرور و آقای پیروز در این پنل قطعی است و سایر افراد نیز به زودی معرفی خواهند شد.

PitchFest

بخش سوم – PitchFest: اگه ایده استارتاپی دارین و به یک نمونه اولیه (MVP) هم رسیدین، یا حتی استارتاپی هستین که شکل گرفته و مدتی هست که فعالیت می‌کنه و وارد بازار شده، این مسابقه (حتی بدون در نظر گرفتن جایزه) فرصت خوبی برای ارائه ایده در حضور تمامی افراد شرکت‌کننده در این همایش به خصوص سرمایه‌گذاران و متخصصان حاضر در همایش هست. با توجه به فرصت محدود، ۶ استارتاپ در این همایش فرصت ارائه خواهند داشت. برای انتخاب ۶ استارتاپی که در روز همایش فرصت ارائه خواهند داشت، یک پیش ثبت‌نام برای Startup Review باید انجام بدین. پیش ثبت‌نام خیلی ساده است، کافیه در فرم پذیرش دیموند http://dmondgroup.com/fa/apply.php ثبت‌نام کنین.

بخش چهارم – کارگاه‌های تخصصی: در این بخش چندین کارگاه به صورت موازی برگزار خواهد شد. تا این لحظه دو کارگاه به صورت قطعی اعلام شده‌اند.

کارگاه ۱: رنگ‌بازی (از ایده تا اجرا) – مربی: محمد نجفی

کارگاه ۲: Quick Usability Testing – مربی: محمدرضا محمدعلی

– – –

پی‌نوشت: به عنوان کسی که دو سال گذشته زندگی‌ام تلاش کردم در تعداد زیادی همایش‌های مرتبط شرکت کنم و واقعاً تونستم از فرصت‌هایی که برام ایجاد شده استفاده کنم، می‌تونم بگم که ارزش چنین رویدادها و همایش‌هایی فوق‌العاده زیاده و بعضاً می‌تونه مسیر زندگی آدم رو حتی تغییر بده و کمک کنه تا آدم توانایی‌ها و استعدادهای خودش رو کشف کنه.

اشتراک گذاری: