موزه پارس

Pars Museumموزه پارس یا عمارت کلاه‌فرنگی که در باغ نظر واقع است، یکی از زیباترین اماکن تاریخی شیراز هست. این بنا یک عمارت هشت‌ضلعی است که کریم‌خان‌زند در میان باغ نظر شیراز ساخت که در آن روزگار این عمارت باشکوه محل پذیرایی از مهمانان، سفیران خارجی و انجام مراسم رسمی و اعیاد گوناگون بوده‌است. بنا به وصیت کریم‌خان‌زند پیکر او را در شاه نشین شرقی این عمارت به خاک سپردند. ۱۳ سال بعد، آغا محمد خان قاجار به سبب کینه‌توزی نسبت به خاندان زند استخوان‌های کریم‌خان را از محل دفن خارج کرد و به کاخ گلستان منتقل کرد. در زمان پهلوی اول استخوان‌های کریم‌خان به جایگاه اصلی در همین مکان منتقل شد. 

این باغ و عمارت روبه‌روی ارگ کریم‌خان‌زند قرار گرفته است. باغ شامل درختان سرو و نارنج در بهار فضای دل‌انگیزی ایجاد می‌کند. در عمارت، موزه اشیای قدیمی برپا است. در موزه عکاسی ممنوع هست. شما می‌تونید نقاشی‌های قدیمی بسیار زیبایی رو در این بنا ببینید.

Pars Museum Map

از آنجاییکه این بنا، یکی از بناهای مجموعه زندیه هست و این مجموعه در نزدیکی هم قرار دارن، برای بازدید از تمامی این مجموعه، بایستی صبح تا عصر رو به بازدید از مجموعه زندیه اختصاص بدین.

اشتراک گذاری: