باغ ارم

EramGarden

باغ ارم به طور قطع یکی از زیباترین باغ‌های شیراز هست. قدمت این باغ به دوره سلجوقیان برمی‌گردد. اما ساخت و بنیانگذار اصلی این باغ به درستی مشخص نیست. به تعبیری با توجه به نظام آن زمان، برداشت می‌شود این باغ به یکی از حاکمان وقت تعلق داشته است. در تاریخ این باغ مالکان و حاکمان زیادی به خود دیده است.

در زمان فعلی این باغ به عنوان باغ گیاهشناسی و تحت مالکیت دانشگاه شیراز است. به همین علت ورودی این باغ برای دانشجویان دانشگاه شیراز رایگان هست. همانگونه که هفته پیش خیابان ارم، ضلع شمالی این باغ معرفی گردید. علاوه بر این خیابان، باغ ارم به بلوار دانشجو و میدان ارم و دانشگاه شیراز محدود می‌شود.

حوضچه ماهی این باغ هم بسیار معروف هست که در اطرافش درخت‌های بسیار زیبایی قرار دارن و محل کاملاً طبیعی برای لذت بردن از طبیعت ناب رو فراهم آورده. راهروها با درخت‌های بلند اطراف نیز محل‌های مناسبی برای پیاده‌روی و استنشاق هوای پاک و سالم هستن.

باغ ارم میزبان برنامه‌های زیادی بوده است. برنامه “خوشا شیراز” از صدا و سیمای فارس در این باغ ضبط می‌شود و در زمان ضبط این برنامه حضور در باغ آزاد هست و مردم می‌تونن از نزدیک بازیگران و بازیکنانی که به این برنامه دعوت شدند رو ببینن.

علاوه بر اینها، در باغ ارم نمایشگاه سنگ‌های قیمتی برپاست که می‌تونین از این نمایشگاه نیز بازدید کنین.

اشتراک گذاری: