Adobe Premiere

AdobePremiere

سلام، پنجشنبه است و روز معرفی نرم‌افزار. نرم‌افزاری که امروز می‌خوام معرفیش کنم یکی از محصولات Adobe هست. قبل از شروع معرفیش، یه مقدمه از آشنایی خودم با این نرم‌افزار بگم.

حدود سه سال پیش بود که در دوره کارشناسی درسی داشتیم با عنوان مالتی مدیا (MultiMedia). در این درس استاد ازمون خواسته بود که یکی از ابزارهای مرتبط با مالتی‌مدیا رو یاد بگیریم و برای بقیه ارائه بدیم. من و هم گروهیم نرم‌افزار Adobe Premiere رو انتخاب کردیم که یک نرم‌افزار جامع برای تدوین و ویرایش ویدیو هست. روزی که این نرم‌افزار رو انتخاب کردیم شاید به گستردگی و توانایی این نرم‌افزار واقف نبودیم و فکر می‌کردیم در 20 دقیقه زمانی که داشتیم می‌تونیم یه ارائه جامع داشته باشیم. ارائه این نرم‌افزار حتی برای معرفیش هم به بیش از 1 ساعت زمان نیاز داره. پس اگر خواستین این نرم‌افزار رو برای ارائه انتخاب کنید یادتون باشه که در 20 دقیقه فقط میشه کلیات و تاریخچه‌اش رو گفت، حتی فرصت نمیشه یه سمپل از کار باهاش ارائه کنید.

در حین آماده کردن ارائه، ویدیوهای معروفی که با این نرم‌افزار تهیه شده بودن رو دیدم. معروف‌ترین ویدیو، تیتراژ اول BBC هست که حتماً همه اون رو دیدن. فیلم‌های زیادی هم با این نرم‌افزار تدوین شدند که در لینک‌ ویکی‌پدیا برخیش رو می‌تونین ببینین. جالب هست بدونید که در صدا و سیمای ایران یکی از شرایط پذیرفته شدن تجربه کار با نرم‌افزار Adobe Premiere هست.

در هفته گذشته، در روزهای برگزاری استارتاپ‌‌ویکند شیراز، با حضور افتخاری میزبان برنامه صفر و یک، بیشتر با کار با این نرم‌افزار آشنا شدم و همین دلیلی شد برای معرفی این نرم‌افزار. حالا بپردازیم به خود نرم‌افزار:

نرم‌افزار Adobe Premiere یا آدوب پریمیر یک نرم‌افزار تدوین و ویرایش فیلم از خانواده Adobe Suite   در بخش گرافیک، ویرایش ویدیو و توسعه وب است. این نرم‌افزار یکی از اولین نرم‌افزارهای NLE بود که در سال 1991 برای مک منتشر شد. پریمیر پرو در سال 2003 منتشر شد و حالا نسخه CC این نرم‌افزار با قابلیت‌ها و امکانات جدید موجود هست. 

فیلم‌هایی که با آدوب پریمیر تدوین شده‌اند رو در قسمت “Films edited on Adobe Premiere Pro” از معرفی این نرم‌افزار در ویکی‌پدیا می‌تونید ببینید.

یکی از مهم‌ترین نکات این نرم‌افزار داشتن آموزش جامع در سایت آدوب هست که رایگان در دسترس همه قرار داره. اگر به تدوین و ویرایش فیلم علاقه دارین، حتماً کار با این نرم‌افزار رو شروع کنید.

اشتراک گذاری: