Lenia

شروع دنیای مجازی با دیوایس جدید. لنیا اسمی هست که من برای لپ تاپ جدید Lenovo انتخاب کردم. سال 1386 اولین لپ‌تاپ خودم رو خریداری کرده بودم که در تاریخ 16 مهر 6 ساله می‌شد و متاسفانه پیش از رسیدن به 6 سال دچار مشکلاتی شد که باعث شد به خرید یک لپ تاپ جدید رو بیارم.

علت ارسال این پست مطالبی هست که من در خرید روز گذشته متوجه شدم. خرید لپ‌تاپ یه جورایی مثل انتخاب شریک زندگی هست. واسه کسایی که گیک هستن، لپ‌تاپ و سایر دیوایس‌ها بخش عمده زندگی‌شون رو تشکیل میده.

اینترنت واجب:

اولین نکته این هست که حتماً امکانات دسترسی به اینترنت رو با خودتون داشته باشین. اگر از جایی مثل مجتمع پایتخت تهران یا مرکز کامپیوتر پارس شیراز خرید کنین، امکانات دسترسی به اینترنت وجود دارن اما داشتن یه خط 3g یا gprs خالی از لطف نیست.

برای خرید دو بار به مراکز مراجعه کنید:

اول واسه آشنایی با تمامی دیوایس‌ها به تمامی فروشگاه‌ها سر بزنید و با تمامی فروشنده‌ها حرف بزنید، اجازه بدین این حرف‌ها باعث آگاهی بیشترتون هم از دستگاه و هم از فروشنده بشه. شما می‌تونید اطلاعاتی که فروشنده‌ها میگن رو یادداشت کنید و زمان تصمیم‌گیری صحت تمامی اطلاعات رو بررسی کنید. پس قبل از تصمیم‌گیری در مورد مدل تمامی دیوایس‌های موجود مطابق با میزانی که می‌خواید هزینه کنید رو چک کنید. بعد از جمع‌آوری همه اطلاعات، با سایت‌های اصلی هر دیوایس اطلاعات رو مقایسه کنید و به طور کامل همه جوانب رو بسنجید. حالا می‌تونید یه دستگاه مناسب انتخاب کنید. بعد از انتخاب باز تمامی فروشگاه ها رو حالا با دیوایس درخواستی بگردید، موجودی‌شون رو چک کنید، امکاناتی که ارائه میدن از قبیل گارانتی و هدیه و غیره. در حین مکالمات حتماً از تکنیک‌های انسان‌شناسی استفاده کنید. بعضی فروشنده‌ها واقعاً در جلب اعتماد هنرمند هستن. و آگاهی کامل و اطلاعات صحیح شرط اعتماد است.

در خرید عجله نکنید:

حتی اگر در انتها به فروشگاه اول برگردید، هیچ‌وقت در خرید عجله نکنید. تمامی فروشگاه‌ها و فروشنده‌ها رو بررسی کنید و با چشم باز خرید کنید.

یک سری نکات سخت‌افزاری هم دیروز به لطف چند فروشنده یاد گرفتم که بعداً در موردشون یه مطلب جامع می‌نویسم.

– – –

پی‌نوشت:

امیدوارم از خرید هر گونه دیوایس جدید لذت ببرید.

اشتراک گذاری: